söndag 25 mars 2012

Dålig helg

Helgen har rent hälsomässigt varit dålig om jag får säga det själv. I fredags åt jag en halv lättostkaka med blåbär, en halv melon och några Reisen. Supergott, va sjukt sugen på choklad! Blev dessutom en CocaCola zero. I lördags spenderade jag dock 1 timme på gymmet efter jobbet, men efter det blev det öl på kvällen. Haha. Idag, söndag, har jag jobbat. Ätit alldeles för lite protein och dessutom ätit en våffla på jobbet. Hmm. Samtidigt har jag tänkt att helgerna är "fria", så kanske får gilla det ändå :P
Jag vill sköta min kost och träning bra, men samtidigt vill jag inte känna mig begränsad i mitt liv och min vardag. Jag vill njuta av en kall öl eller ett glas vin. Jag kanske vill äta godis med mina kompisar. Samtidigt är jag inte en person som frossar i någonting, har aldrig varit det. Skulle aldrig i mitt liv kunna smälla i mig en hel chipspåse t ex. Så jag tänkte ha helgen som ätardagar. Är jag sugen på något så äter jag det, typ!

Har sökt en kurs i näringslära till hösten. Hoppas jag kommer in, hade varit sjukt kul att läsa något sådant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar